čtvrtek 18. září 2014

KVAŠENÉ HOUBY ANEB HOUBOVÁ OMÁČKA KVASEM.

Na tuhle specialitku jsem se chystal už loni, ale než jsem se rozhoupal houby odrostly. Takže letos a na poslední chvíli.

ingredience:

houby cca. 600g (směs hříbků a suchohříbků)
cibulka (svazek)
česnek 4str
skořice 1čl
kmín 1čl
koriandr mletý 1čl
sůl 1pl
hřebíček 5ks
startér

Směs hub jsem lehce povařil s trochou vody (asi 15min), odstavil z plotny a zasypal solí a kořením (kromě hřebíčku). Vše jsem nechal vychladnout, přidal jsem cibuli a česnek a vše důkladně rozmixoval. Potom jsem přidal startér (laktobacil z lékárny), promíchal a nandal do vypařeného kvasného hrnce. Navrch jsem hodil hřebíček, který měl sloužit (a posloužil) jako prevence proti plísni. Vše jsem přikryl dvojmo potravinářskou fólií a přichytil gumičkou.
Po dvou dnech kvašení při pokojové teplotě se houby vzedmuly k útoku až jsem měl strach že vyběhnou z hrnce. Naštěstí je fólie fixovaná gumičkou udržela uvnitř kvasné nádoby a třetí den houby zase klesly do normálu, takže nebude od věci směs něčím zatížit. Po pěti dnech bylo hotovo, přendal jsem omáčku do malých skleniček a dal do lednice.
...a chuťová zkouška? Uááááá, delikatesa. První co vnímáte je intenzivní, ale jemná houbová chuť následovaná delikátními kyselinkami a vše uzavírá lehce kořenitý dozvuk. Jedním slovem paráda, jednoznačně to předčilo má očekávání. Takže jako doplněk k masu, paštičkám nebo sýru, do omáček...ještě budu hledat a snoubit. Doporučuji vyzkoušet, hurá do lesa !!

Žádné komentáře:

Okomentovat